Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN nr 2/2014
Od redakcji
Teoretyczna kategoria – upokorzenie – stała się podstawową tekstów (poza zamieszczonymi w dziale Z życia naukowego młodych pedagogów) drugiego numeru półrocznika Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN. Zaprosiliśmy Autorów do refleksji nad następującymi kwestiami:
1) jak kategorię upokorzenie można wykorzystać w analizach i badaniach problemów edukacyjnych?
2) co i w jaki sposób upokarza?
3) jakie są konsekwencje bycia upokorzonym?
4) jak pracować/działać z upokorzonymi i na rzecz upokorzonych?
Od Redakcji PDF
Studia i eseje
Matylda Pachowicz
Utrata twarzy, czyli o upokorzeniu w aspekcie społecznym i jednostkowym PDF
Magdalena Bełza, Dorota Prysak
„Upokorzona” codzienność osób niepełnosprawnych PDF
Anna M. Kola
Upokorzenie (w) pracy socjalnej (na przykładzie ageizmu i przemocy wobec osób starszych) PDF
Akademicy na rzecz praktyki
Urszula Markowska-Manista
Projekt Bohaterskiej Wyobraźni (Heroic Imagination Project) PDF
Philip Zimbardo w rozmowie z Urszulą Markowską-Manista
Projekt Bohaterskiej Wyobraźni Profesora Philipa Zimbardo a realia
współczesnego kształcenia młodzieży PDF
Z warsztatu badawczego
Sylwia Jaskulska
Upokorzenie ucznia przez nauczyciela jako jeden z mechanizmów oceniania szkolnego PDF
Przemysław Paweł Grzybowski
Naprawdę śmieszne? Granice śmiechu w edukacji PDF
Justyna Ratkowska-Pasikowska
Wstręt jako społeczna forma kontroli seksualności PDF
Studium recenzyjne
Jolanta Sajdera
Nauczyciel pokorny czy zakotwiczony? PDF
Z życia naukowego młodych pedagogów
Ewa Bochno, Iwona Kopaczyńska
Zespół Samokształceniowy i Samopomocy Koleżeńskiej pod patronatem Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN – pięciolecie działalności z perspektywy kategorii refleksyjności PDF
Maksymilian Chutorański, Oskar Szwabowski, Jacek Moroz
O projekcie „Subsumcje edukacji” PDF
Pod pręgierzem śmiechu
Aleksander Cywiński
O nędznym robaku i rwących się niciach, czyli rzecz o upokorzeniu PDF